Táto rovnica platí v mnohých smeroch nášho života. Ak sme zdraví a cítime sa fit a v pohode, prejaví sa to aj na našom zovňajšku. Ak nás ale trápia zdravotné problémy, telo dáva signály, že niečo nie je v poriadku. Nedostatok vitamínov, minerálov a ďalších prvkov, ktoré sú potrebné pre normálne fungovanie nášho organizmu nám ale niekedy môžu oznámiť aj niektoré „chybičky krásy“, ktoré síce nemáme radi, ale aj napriek tomu nám vedia veľa napovedať o tom, že by sme si mali dopriať to, čo nám chýba. Najčastejšie sa tieto problémy ukážu na zhoršenej kvalite pleti, pokožke, vlasov či nechtov. Ako teda odhalíme, čo to vlastne potrebujeme do nášho tela dostať?
 portrét mladé ženy
Šediny nemusia byť len znakom starnutia
Niekedy sa s prvými šedivými vlasmi stretávajú už mladí ľudia, čo určite nie je nič príjemné. Šedivé vlasy v mladom veku môžu byť znakom nedostatočného oddychu a naopak prílišného stresu a vypätia. Aby ste sa vyhli šedivým vlasom, doprajte si veľa zeleniny s obsahom vitamínu B5, orechy či zelený čaj.
 
Suché a lámavé vlasy sú častým problémom
Ak sa zhoršila kvalita vašich vlasov, ktoré sú suché a lámavé, príčinou môže biť nedostatok zinku, ktorý obsahujú orechy, tekvicové semienka a sója. Doprajte si aj čerstvú zeleninu, mäso, ryby a olivový olej, aby vaše vlasy nielen vyzerali zdravo, ale im ani nič nechýbalo.
 červená rtěnka na rtech
Popraskané pery
Suché a popraskané pery a často tvoriace sa kútiky sú dôsledkom nedostatku vitamínov z rady B a C. Pre dostatok vitamínov B2 či B12 konzumujte viac mlieka a mliečnych výrobkov, hydiny a rýb. Ak chcete svoje telo zásobovať vitamínom C, pomôžu vám v tom citrusy, jahody či čierne ríbezle.
 
Opuchnuté oči
Opuchnuté oči nemusia byť len dôsledkom prebdenej noci, ale aj nedostatkom draslíka, ktorý má na starosti správny metabolizmus buniek. Aby ste sa vyhli nepekným opuchom, zaraďte do svojho jedálnička banány, semienka, oriešky a morskú soľ.
 
Lámavosť nechtov
Túžite mať krásne zdravé nechty, ale nedarí sa vám to? Ak sú vaše nechty slabé a lámavé, možno vám chýba vitamín E a D, ktorý nájdete v rybom mäse, listovej zelenine a celozrnných potravinách.
 propletené prsty
Ach tie vrásky
Pozeráte na seba v zrkadle a nemôžete veriť tomu, že sa vám na tvári zase objavili nové vrásky? Aj napriek veku je ich viac, ako by ste chceli? Príčinou, nemusí byť váš vek, ale nedostatok vitamínu E, ktorý spomaľuje starnutie buniek a vitamínu C, vďaka ktorému je vaša pleť mladistvá a pružná. Celozrnné pečivo, sója a listová zelenina vám pomôžu vyzerať mlado čo najdlhšie.
 
Nepotrebujete drahé kozmetické prípravky a lieky na to, aby ste vyzerali dobre. Stačí, ak si do svojej stravy zaradíte potraviny bohaté na vitamíny a ďalšie dôležité prvky, ktoré vám pomôžu udržať sa vo forme.